BrandLab®: snelheid en scherpte

/BrandLab®: snelheid en scherpte
BrandLab®: snelheid en scherpte 2016-11-01T13:18:46+00:00

brandinsights-testflesjes-met-pipet BrandLab®: snelheid en scherpte

Vragen of discussie over marketing strategie, branding of positionering? Regelmatig komen we ondernemingen of organisaties tegen die worstelen met vragen over essentiële vraagstukken op dit soort gebieden. Maar die geen tijd of geen behoefte hebben aan lange(re) trajecten, maar wel aan kwalitatief goede marketing strategie of branding. Ze willen snelheid en scherpte en vroegen ons: kan het nou niet anders? En het kan zeker anders, omdat wij vinden dat vooral ook marketingplanning sneller moet.

BrandLab®: onder druk problemen oplossen

Voor hen hebben we de BrandLab® ontwikkeld.  Een nieuwe, snelle manier én kostenefficiënte manier om issues en oplossingen rond marketing strategie, branding of positionering scherp in beeld te krijgen. Het realiseren van een doorbraak in een zeer korte tijd is het doel van de BrandLab®.

BrandLab®: werkwijze

Bij het werken in de BrandLab®:

  • Doen we een telefonische intake.
  • Komen organisaties naar ons toe in plaats van wij naar hen.
  • Leggen ze hun probleem  – soms letterlijk in de vorm van sheets of onderzoek – op tafel of laten iets zien in powerpoint of online.
  • Gaan we gezamenlijk het probleem te lijf via een vaste structuur, waarbij onze kennis en ervaring, onze modellen én het internet (en zeker ook sociale media) de groep helpen. De groep laat zich helpen door de crowd.
  • Is er een harde deadline van 4 uur om het probleem op te lossen of een aanpak te ontwikkelen om het wèl op te lossen.

 Wat kunt u verwachten in de BrandLab®?

  • Snelheid
  • Scherpte en verdieping, of het nu gaat om marketing strategie, branding of positionering of over andere onderwerpen die tot onze expertise behoren.
  • No-nonsense feedback van ons en een scherpe discussie met elkaar
  • Perspectief vanuit  andere markten en branches.

Wat gebeurt er ná de BrandLab®?

In principe niets. De afspraak beperkt zich tot de duur van de sessie. Vraagstukken over marketing strategie, branding of positionering vragen vaak méér tijd en discussie. Maar dat is expliciet niet de bedoeling van de BrandLab®, waarbij vooral focus en snelheid het doel zijn.

 Voorbeelden waarbij de BrandLab® onder meer goed heeft gewerkt

  • Een Startup in de voedingsmiddelen met een vraag over branding.
  • Een directieteam uit een financiële instelling met een vraag over positionering
  • Een marketing-team uit een IT-bedrijf met een concept-plan over merkportfolio.
  • Een HR-team van een instelling in de gezondheidszorg met een discussie over HR en branding.