Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Date(s) - 20/11/2020
08:00 - 15:00

Categorieën


internal-branding Training Internal Branding: merkbouwen van binnenuit!

De training Internal Branding legt de nadruk op de ‘binnenkant van een merk.’ In de praktijk ligt de nadruk bij branding vaak nog op de ‘buitenkant’ of external branding: het merk als uithangbord. Vooral door sociale media is de wereld echter fundamenteel veranderd. Het is gemakkelijker dan ooit om bij organisaties achter de schermen te kijken via Facebook, WhatsApp of LinkedIn, om er maar enkele te noemen. Meer dan ooit gaat het bij het bouwen van een merk om ‘the company behind the brand.’ En in het bijzonder: om de mensen die er werken. De reden is simpel: de belangrijkste factor die merken maakt, is het gedrag van mensen.

Door internal branding bouw je aan je merk van binnenuit. En niet alleen dat: je bindt niet alleen klanten, maar ook medewerkers omdat je aandacht besteedt aan iets dat steeds belangrijker wordt: zingeving. Motivatie en binding van personeel is vaak een belangrijke opbrengst van internal branding, los van de effecten op andere stakeholders. Internal branding is daarom bij uitstek een instrument dat nuttige effecten kan hebben bij reorganisaties of fusies. In de training internal branding krijg je concreet antwoord op niet alleen de vraag wat je met internal branding kunt, maar vooral ook hoe je het aanpakt.

De maximale groepsgrootte bedraagt 10 mensen.

Doelgroep

  • Directies en managementteams die met internal branding willen gaan werken of zoeken naar meer eenheid in de organisatie
  • HR-managers of adviseurs, belast met internal branding of cultuurmanagement
  • Adviseurs communicatie, in het bijzonder communicatie bij verandering.

Resultaat

  • Je leert wat de dilemma’s zijn die op dit moment rond merken spelen.
  • Je hebt zicht op internal branding en wat het aan uw organisatie en merk kan toevoegen.
  • Je krijgt modellen aangereikt om je merkidentiteit te bepalen, de basis voor internal branding.
  • Je leert hoe je internal branding concreet aanpakt op basis van concrete cases uit de praktijk
  • Je ontwikkelt gedurende de training praktisch onderdelen van een aanpak voor uw organisatie: je gaat dus al direct aan de slag met internal branding!

Programma van de training internal branding

Deel 1. Merken staan onder druk

  • Over de effectiviteit van merken
  • Het rationele paradigma
  • Wat onderzoek laat zien
  • Authenticiteit en legitimatie
  • Merken bouwen en cultuur ontwikkelen in een ‘social media’ wereld

Deel 2. Internal branding

  • Wat is het?
  • Internal branding: wat kun je er mee?
  • Bouwstenen van internal branding
  • Waarden en gerelateerde concepten
  • Generatie en redactie van identiteit
  • Internal branding en Interne Communicatie

Deel 3. Internal branding in jouw organisatie

  • Het volgorde issue
  • Uitgangspunten en randvoorwaarden
  • Scenario’s bij internal branding
  • Afwegen van opties en keuzes: suitability, feasability, acceptability.
  • Het internal branding proces
  • Instrumenten bij internal branding

Praktijkcases slingeren zich als een rode draad door het programma van de training internal branding, wat je leerzame kijkjes in de keuken oplevert.

Duur

Twee dagdelen, van 09.00 tot 16.00 uur

Dagdeel 1 van de training is gericht op de praktische toepassing van de theorie, in dagdeel 2 vindt een eerste uitwerking plaats op basis van je eigen, specifieke casuïstiek.

Gezien de complexiteit van internal branding, krijgen de deelnemers van tevoren een opdracht, die huiswerk vereist. De output dient van tevoren bij de trainer te worden ingeleverd, die deze gebruikt als input voor de training. Op die manier wordt er direct een link gelegd met de praktijk waarin de deelnemers werken

Kosten

De prijs van de training internal branding bedraagt 399 Euro per persoon, exclusief 21% btw. Dit is inclusief:

-Lunch (broodjes)
-Werkboek

Inschrijven?

Je kunt je inschrijven voor deze training door het formulier onderaan de pagina over de training op onze website in te vullen. Via deze link kom je daar.