Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 16/02/2018
09:00 - 17:00

Locatie
Duinzigt Oegstgeest

Categorieën


Markten zijn overvol en de markt voor mediatiors zeker. Het aantal mediations is al jaren veel lager dan het
aantal mediators, terwijl het aantal mediators ook nog toeneemt. Op basis van wat kiezen mensen voor jou?
Opvallend is dat veel mediators kiezen voor een aanpak waarbij ze hopen zoveel mogelijk klanten te
vangen door zich te richten op alle mogelijke klanten: van mensen in scheiding tot partijen met zakelijke
geschillen. Terwijl die potentiële afnemers inhoudelijk afwijkende behoeften hebben én zoeken naar een
mediator die deze specifieke wensen kan invullen.

Je profileren als generieke mediator gaat je daardoor niet helpen. Keuzes maken wel. Keuzes voor onder
meer specifieke markten, specifieke doelgroepen en specifieke boodschappen en middelen.
In de training Marketing voor Mediators leren wij je hoe je op een onderbouwde manier keuzes maakt en
je scherper kunt profileren in jouw markt.

Tijdens de training Marketing voor Mediators krijg je niet alleen zicht op de belangrijkste onderdelen van
de theoretische context van marketing en communicatie en de consequenties daarvan voor het binnenhalen
van klanten en opdrachten, maar leer je vooral hoe je op een praktische manier invulling geeft aan een
krachtige positie ten opzichte van jouw concurrenten in de ogen van potentiële afnemers.
In de training werken we op basis van een combinatie van kennis én praktische ervaring uit marketing,
branding en communicatie. De training wisselt voortdurend van plenaire activiteiten naar vormen waarbij je
aan het werk gaat met jouw marketing en communicatie op individueel niveau. Immers, aan het einde van
de dag willen we dat je een beknopt plan van aanpak hebt met jouw route naar succes!
De maximale groepsgrootte bedraagt 10 mensen. De training gaat door bij minimaal 4 aanmeldingen.

Resultaat

1. Je weet hoe je keuzes maakt als mediator ten aanzien van je markt, je doelgroepen en je activiteiten
Mediators zitten in een overvolle markt, maar hebben vaak geen flauw idee hoe deze markt er eigenlijk uit
ziet en wat bijvoorbeeld de voor hen relevante concurrenten zijn. Op basis van een goede marktanalyse
kun je gemakkelijker tot scherpe keuzes komen die je helpen bij je marktbewerking en het binnenhalen
van klanten. Belangrijk hierbij is ook dat je weet wat je keuzes betekenen in de operatie van je praktijk.
Daarover gaat het nadrukkelijk ook.
2. Je hebt de fundamenten van jouw merk en positionering uitgewerkt
Jouw merk gaat over wie je bent in relatie tot de markt waarin je zit als mediator. Sommige posities zou je wel willen
innemen, maar zijn niet geloofwaardig. Welke wel? En welke zijn relevant voor jouw markt en de
doelgroepen die zich daarin bewegen?
3. Je hebt een aanzet gemaakt voor het neerzetten van jouw praktijk als mediator in jouw markt.
Keuzes maken op marketingniveau en je merk, identiteit en positionering is één, vervolgens keuzes maken
hoe je met doelgroepen de dialoog aangaat is iets heel anders. De wereld van de Groundswell, waarin
sociale media zowel bedreigingen als kansen bieden voor Mediators, betekent dat je anders naar
communicatie moet kijken. In de training geven we je praktische tips wat wel en wat vaak niet werkt.

Doelgroep

(aspirant-) Mediators.

Programma

Deel 1. Jouw markt.
In dit deel gaan we aan de slag met onderwerpen als marktdefinitie en diverse analyses. Doel: inzicht
krijgen in wat jouw markt is.
Deel 2. Strategie
Strategie gaat over jouw weg om jouw doelstellingen realiseren. In dit deel gaan we niet alleen aan de slag
met hoe je marketingdoelstellingen formuleert en welke keuzemogelijkheden je hebt maar ook hoe je tot
opties komt voor een strategie en hoe je bepaalt welke strategie jou gaat helpen. Hier gaat het ook over de
consequenties van jouw keuzes voor de dagelijkse operatie.
Deel 3. Jouw identiteit
Jezelf scherp en onderscheidend neerzetten ten opzichte van andere kandidaten voor een functie vraagt
inzicht in wie je bent. Je kunt je namelijk niet op iedere gewenste manier profileren omdat bepaalde keuzes
niet passen bij wie je bent. Daarom komt ook jouw identiteit aan de orde.
Deel 4. Insights
In sommige sectoren moet je bepaalde dingen zeker niet doen als het gaat om positionering en Personal
Branding. In andere juist wel. Inzicht in de geschreven en ongeschreven wetten van de markt waarin jij zit,
is één van de bouwstenen richting succes.
Deel 5. Mogelijkheden voor jouw branding en positionering
Jezelf onderscheidend neerzetten ten opzichte van concurrenten kan op meerdere manieren. Wij leren je
te kiezen uit effectieve strategieën. Natuurlijk gaan we eerst kijken naar wie je belangrijkste concurrenten
zijn en plotten hen op relevante dimensies.
Deel 6. Dialoog
In dit deel van de training Marketing voor Mediators gaan we aan de slag met hoe je een dialoog opzet met
relevante doelgroepen. Offline, maar natuurlijk ook online

Duur

Een dag, van 9.00 tot 17.00 uur.

Kosten

De prijs van de training bedraagt 395,- euro per persoon, exclusief 21% btw. Dit is inclusief:
-Lunch (broodjes)
-Werkboek.

Docenten
De workshop wordt begeleid door dr. Peter Pot MBM. Werkte onder meer voor KPN, Meavita, ARA en
Total Identity en is Principal Consultant van Go! Total Branding. Ervaring als docent bij de SRM, de
EURIB en de Universiteit Leiden.

Contact

Voor reservering of meer informatie: bel direct met Peter (06-515.61.404).