Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Date(s) - 20/09/2016
Hele dag

Categorieën


Algemeen-Like-button Training Positionering | een unieke breinpositie voor je merk of product

 

De training positionering geeft je concrete handvatten om je te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en te zorgen dat klanten JOU kiezen. Wij merken dat veel aanbieders daaraan behoefte hebben. Markten worden steeds voller, mede door het sociale web. Want iedereen met een goed idee, kan binnen no-time online zijn en concurrentie toevoegen. De olijfboer in Italië kan met een eigen website een direct concurrent van Unilever worden. Hetzelfde geldt voor de vele ZZP’ers in Nederland. Allemaal zijn ze met veel enthousiasme bezig met een eigen bedrijf, vanuit een eigen visie en drive. Het resultaat is zichtbaar: het aantal aanbieders stijgt gigantisch.

Training positionering: markten én hoofden  zijn overvol

Wat helaas vaak wordt vergeten, is het effect op consumenten. Want behalve markten, zijn ook onze hoofden overvol en een unieke breinpositie is meer dan ooit cruciaal. Dat heeft grote invloed op ons keuzegedrag en koopgedrag. De vraag daarbij is: hoe ga je als aanbieder jezelf onderscheiden in deze situatie? Daarover gaat positionering.
Begrip van de menselijke psyche is essentieel bij het succesvol positioneren van producten, diensten of organisaties. Welke positioneringsstrategie ga je volgen om afnemers voor jouw product, dienst of organisatie te winnen? Wat wordt je kernpropositie en welke messaging hoort daarbij?

Positioneren is niet alleen weggelegd voor KPN, Apple, Adidas en Porsche. De principes waarvan succesvolle merken gebruik maken, kunnen worden gebruikt door elke organisatie en elk bedrijf!

Training positionering: concreet handen en voeten geven aan je onderscheidend vermogen

In de training positionering leer je op een beknopte, concrete manier hoe je handen en voeten geeft aan positionering en daarmee aan je onderscheidend vermogen. Van onderzoek tot de praktijk! Uiteraard ga je tijdens de training direct aan de slag met de positionering van je eigen product, dienst of organisatie.

Doelgroep

  • (aspirant-) Ondernemers, (product-)managers en -ontwikkelaars, adviseurs marketing en/of communicatie.

Resultaat

  • Je leert onderscheid maken in de verschillende niveaus van positionering en maakt kennis met positioneringstrategieën uit de praktijk
  • Je leert hoe je je eigen positie èn die van concurrenten in beeld brengt op basis van relevante keuzes voor je klant
  • Je leert in de training positionering wat voor mogelijkheden er zijn als het gaat om positionering en in welke gevallen wat werkt.
  • Je leert welke positionering past bij de identiteit van je product/dienst/merk.
  • Je gaat concreet aan de slag met eerste vingeroefeningen voor de positionering van je product, dienst of merk.

Programma van de training positionering

Deel 1. Markten en breinen staan méér dan ooit onder druk

  • Hyperconcurrentie, competitie en surpetitie
  • Consequenties voor bedrijven: faalratio’s en chaotics
  • Antwoorden die werken én niet werken

Deel 2. Het menselijk brein

  • Over hoe ons brein werkt en selecteert en wat de relevantie hiervan is voor positionering.

Deel 3. Positionering

  • Wat is het? Wat heb je er aan?
  • Definitie en ontwikkeling
  • Principes en criteria
  • Positionering en identiteit

Deel 4. Jouw positie vinden

  • Hoe je de positionering van jouw product, dienst of merk en andere in beeld brengt.

Deel 5. Positioneringsstrategieën, kernpropositie en messaging

  • Wat zijn de belangrijkste positioneringsstrategieën?
  • Hoe bepaal je wat voor jouw merk werkt
  • Kernproposities en messaging
  • Monitoring en positioneringsmanagement

Duur

Een dag, van 10.00 tot 16.00 uur

Kosten

De prijs van de training positionering bedraagt 299 Euro per persoon, exclusief 21% btw. Dit is inclusief:

-Lunch (broodjes)
-Werkboek

Je kunt je inschrijven voor deze training door het formulier onderaan de pagina over de training op onze website in te vullen. Via deze link kom je daar.