BrandInsights®

/BrandInsights®
BrandInsights® 2016-11-01T13:18:52+00:00

Goede dienstverlening. Marketing strategie. Merk strategie. Het begint bij kennis van wat klanten en andere stakeholders aan behoeften hebben of  van uw organisatie of merk vinden. Dat vraagt om data die als startpunt  van verbetering kunnen dienen. Klanten onderzoek is cruciaal.

klanten-werven-vraagt-brandinsights-hersenen1 BrandInsights®

 

In de praktijk wordt er echter zelden klanten onderzoek gedaan.

  • Klanten onderzoek is vaak duur
  • Het is arbeidsintensief voor de opdrachtgever
  • Doorlooptijden van klanten onderzoek zijn vaak lang
  • Het dekt vaak alleen maar één doelgroep
  • Klanten onderzoek is vaak gericht op specifieke, kleine onderwerpen,  waardoor managementinformatie fragmentarisch blijft.

Dat is jammer, want een echt goede marketing strategie of merk strategie is dan niet mogelijk. Terwijl een goed alternatief voor elke organisatie beschikbaar is: BrandInsights®.

BrandInsights®: online prestatie en reputatie meten

BrandInsights® is een webbased klanten onderzoek dat inzicht geeft in de perceptie van uw organisatie bij al uw stakeholders op een set van elementen rond prestatie en reputatie. Het is een klanten onderzoek ‘+’. En dat tegen lage kosten, weinig inspanning én een korte doorlooptijd.

BrandInsights® is gebaseerd op het feit dat organisaties en merken worden beoordeeld op 7 dominante aspecten, de zogenoemde ‘Reputation Drivers’:

  • Producten en services
  • Innovatie
  • Arbeidsklimaat
  • Governance
  • Maatschappelijke betrokkenheid
  • Leiderschap
  • Financiële prestaties

Het klanten onderzoek BrandInsights® bestaat uit twee modules:

  • De Identiteitsscan, die is gericht op medewerkers
  • De Merkscan, die is gericht op klanten, leveranciers en andere stakeholders.

De Identiteitsscan kan desgewenst worden aangevuld met een medewerkers tevredenheidsonderzoek. De Merkscan kan worden aangevuld met een klant tevredenheidsonderzoek. De inhoud van de modules is deels generiek en deels toegespitst op de rollen van beide groepen.

BrandInsights®: voordelen

De inzet van het klanten onderzoek BrandInsights® heeft diverse voordelen:

  • Bruikbare managementinformatie, uitsplitsing naar divisies, afdelingen of klantsegmenten mogelijk
  • Focus op de essentie
  • Snel op maat te maken
  • Alle stakeholders in beeld
  • Eenvoudig uit te voeren: de last voor uw interne organisatie is minimaal.
  • Snel resultaat: de doorlooptijd is zeer kort.

BrandInsights® wordt onder meer gebruikt door:

Total Specific Solutions
Stek
PublicSpirit
Valid
VieCuri Ziekenhuis