Wat we doen

/Wat we doen
Wat we doen 2016-11-01T13:18:47+00:00

Markten én hoofden van afnemers zijn overvol.  Hoe ben je dan als merk, organisatie, product of dienst succesvol? Het vraagt in elk geval om relevante, duurzaam onderscheidende proposities in niet alleen de markten waarin je opereert, maar vooral ook in de hoofden van de mensen die je daar tegenkomt. En vooral: in de hoofden van je medewerkers.

Go! Total Branding richt zich op het creëren van unieke posities in hun categorie voor organisaties, producten, diensten en merken.  We doen dat door drie activiteiten:

  1. Onderzoeken
  2. Positioneren
  3. Activeren.

werkwijze-grafiek-met-vulpen-ook-op-eerste-site-gtb Wat we doen

 

1. Onderzoeken

We doen in het kader van marketing strategie en/of merkstrategie kwantitatief of kwalitatief onderzoek naar markt, concurrentie, (potentiële) klanten, distributie of van de perceptie van uw merk, producten of diensten in de buitenwereld en uw eigen organisatie. Ook onderzoek naar klanttevredenheid  of medewerkerstevredenheid hoort daarbij. Online (social media) onderzoek is daarbij één van onze speerpunten.
Omdat we onderzoek gebruiken vrijwel altijd gebruiken als basis voor het ontwikkeling van positionering, krijgt deze een gedegen fundament. We beschikken over een groot aantal onderzoeksvormen die alle tailor-made kunnen worden aangepast aan de omgeving waarbinnen ze worden gebruikt.

2. Positioneren

Het realiseren van een onderscheidende positie in markten én hoofden van afnemers, vraagt om keuzes op twee niveaus: op marketingniveau én (eventueel) op merkniveau. Als het gaat om positioneren, houden we ons met een aantal activiteiten bezig:

  • Wij ondersteunen bij het ontwikkelen van de basis voor marketing strategie en merkstrategie: een visie op de toekomst van markt of branche.
  • Wij ontwikkelen samen met organisaties een marketing strategie of merkstrategie of scherpen een reeds ontwikkelde marketing strategie of merkstrategie aan. Onderwerpen als merkontwikkeling, merkportfolio en propositie-ontwikkeling horen daar uiteraard bij. Wij zijn hierbij niet alleen inhoudelijk deskundige, maar vooral ook kritische buitenstaander, advocaat van de duivel en procesbegeleider.
  • Wij schrijven voor organisaties hun strategisch marketingplan, business plan of strategisch marketingcommunicatieplan, desgewenst ook vertaald naar operationele plannen.Wij adviseren en begeleiden het proces rond de formulering van de merkidentiteit en de keuze voor een specifieke positionering.
  • Wij ondersteunen bij de implementatie van een nieuwe marketing- of merkstrategie. Eventueel in de vorm van interim-communicatie of interim brandmanagement.

3. Activeren

Een strategie is mooi, maar medewerkers die hem uitvoeren is nog veel mooier. Toch zien we dat het daar vaak moeilijk wordt in veel organisaties: hoe krijgen ze medewerkers gemotiveerd, geboeid en gebonden? Inmiddels hebben we een mooi track-record opgebouwd als het gaat om activatie. Zowel van merken als organisaties.