Effectief verbinding maken, start met feiten. Feiten over onder meer markt, afnemers, concurrenten, medewerkers. Maar soms ook over specifieke, kleine dingen als hoe klanten een verandering in dienstverlening ervaren.

Onderzoek als sleutel tot effectiviteit

Doen we het goede? En doen we de dingen goed? Dat zijn de centrale vragen die klanten aan ons stellen. Met in hun achterhoofd verbetering en verandering. Gewoon onderzoek is daarbij niet de oplossing. Onderzoek moet direct gelinked zijn aan jullie marktbewerkings- of marketingstrategie. Dat vraagt onderzoekers die niet alleen onderzoek kunnen doen, maar ook het marketingvak tot in de haarvaten kennen. Zodat onderzoek met uitkomsten komt waarmee jullie in de praktijk ècht wat kunnen. Resultaten die overzicht én inzicht geven. Dat willen jullie toch ook?

Goed onderzoek vraagt antwoord op lastige vragen

  • Welke doelgroep kunnen we hiervoor het beste onderzoeken?

  • Welke onderzoeksvorm past het beste bij de doelstellingen?

  • Kwalitatief of kwantitatief?

  • Wat betekent dit voor onze organisatie?

En dan zijn er nog de volgende zaken:

  • Te weinig interne capaciteit

  • Te weinig interne kennis van onderzoek

  • Discussie over doel en inhoud van het onderzoek

  • Discussie over de onderzoeksvorm

  • Het onderzoeksproces wordt chaos omdat iedereen zich er mee bemoeit

Sascha, communicatiemanager:

“Marktonderzoek lijkt eenvoudig, maar bij ons werd het bijna een drama. Vanuit marketing hadden wij duidelijk onze wensen. Maar naar mate het proces vorderde, kwamen er steeds meer vragen van steeds meer afdelingen. Ik worstelde echt om daarop grip te krijgen en met de juiste inhoudelijke argumenten focus in het onderzoek te krijgen.”

Onze toegevoegde waarde

  • Meer praktische inhoud. We zijn niet alleen onderzoekers, maar ook marketingstrategie-experts

  • Meer snelheid. Onderzoek is ons vak, we weten de weg in complexiteit

  • Overzicht en inzicht. Ons onderzoekproces heeft heldere stappen, zodat je constant weet waar je bent

  • Zekerheid. Wij werken op basis van fixed-fee.

Een aantal van onze onderzoeken

Wij beschikken over een brede portfolio aan onderzoeksvormen die elk tailor-made kunnen worden aangepast aan de onderzoeksvraag. Vaak hebben opdrachtgevers al een beeld welke vorm past bij hun vraag. Regelmatig is dat echter niet het geval of is zelfs de exacte onderzoeksvraag niet duidelijk. In dat geval ondersteunen wij bij de definitie van de vraag én de selectie van de meest passende vorm van onderzoek.

brandinsights-labflesjes-in-diverse-kleuren-300x192 Onderzoeken

Behoeften-onderzoek

Maakt duidelijk wat afnemers en stakeholders denken en willen, maar niet zeggen.

Algemeen-concurrentie-bootjes-300x200 Onderzoeken

Positionerings-onderzoek

Maakt duidelijker waar kansen zijn in markten én hoofden van (potentiële) afnemers.

afnemersanalyse Onderzoeken

CareScan®
-onderzoek

Specifiek voor verpleeg- en verzorgingshuizen. Levert input voor  zorgmarketing en strategie.

Algemeen-Like-button-300x199 Onderzoeken

Klanttevredenheids-onderzoek

Tevreden klanten vormen de basis van stabiele inkomsten. Hoe tevreden zijn jullie klanten?

brandinsights-testflesjes-met-pipet-300x208 Onderzoeken

BrandLab®

In drijfzand met een marketinggerelateerd issue? BrandLab® is er speciaal voor het snel en onorthodox creëren van doorbraken.

BrandInsights-300x207 Onderzoeken

BrandInsights®

Onze onderzoeksmethode die op een set van 7 internationaal gevalideerde variabelen reputatie én prestatie meet.

Groundswell-andere-consumenten-in-massa-300x200 Onderzoeken

Open Space

(Onderzoeks-)vragen met een grote groep mensen oplossen? Met Open Space kan het! Ervaar de energie van èchte samenwerking!

Net-Promotor-Score-NPS-300x188 Onderzoeken

Net Promotor Score

Aanbeveling indiceert toekomstig succes. Ons onderzoek naar NPS maakt duidelijk hoe de aanbevelingsscore van jouw organisatie is.

Zelf onderzoek doen?

Zelf doen? Natuurlijk kunnen organisaties onderzoek zelf doen. Soms kan het niet anders, bijvoorbeeld omdat budget ontbreekt om onderzoek professioneel te laten doen. Voor die gevallen geven wij graag tips. Bijvoorbeeld over een van de fundamentals van goed onderzoek: hoe maak ik een goede vragenlijst?