
Effectief verbinding maken, start met feiten. Feiten over onder meer markt, afnemers, concurrenten, medewerkers. Maar soms ook over specifieke, kleine dingen als hoe klanten een verandering in dienstverlening ervaren.
Inhoudsopgave
Onderzoek als sleutel tot effectiviteit
Doen we het goede? En doen we de dingen goed? Dat zijn de centrale vragen die klanten aan ons stellen. Met in hun achterhoofd verbetering en verandering. Gewoon onderzoek is daarbij niet de oplossing. Onderzoek moet direct gelinked zijn aan jullie marktbewerkings- of marketingstrategie. Dat vraagt onderzoekers die niet alleen onderzoek kunnen doen, maar ook het marketingvak tot in de haarvaten kennen. Zodat onderzoek met uitkomsten komt waarmee jullie in de praktijk ècht wat kunnen. Resultaten die overzicht én inzicht geven. Dat willen jullie toch ook?
Effectief onderzoek vraagt antwoord op lastige vragen
Welke doelgroep kunnen we hiervoor het beste onderzoeken?
Welke onderzoeksvorm past het beste bij de doelstellingen?
Kwalitatief of kwantitatief?
Wat betekent dit voor onze organisatie?
Vijf zaken compliceren vaak nog eens extra
Te weinig interne capaciteit
Te weinig interne kennis van onderzoek
Discussie over doel en inhoud van het onderzoek
Discussie over onderzoeksvormen
Het onderzoek wordt chaos omdat iedereen zich er mee bemoeit
Sascha, communicatiemanager:
“Marktonderzoek lijkt eenvoudig, maar bij ons werd het bijna een drama. Vanuit marketing hadden wij duidelijk onze wensen. Maar naar mate het proces vorderde, kwamen er steeds meer vragen van steeds meer afdelingen. Ik worstelde echt om daarop grip te krijgen en met de juiste inhoudelijke argumenten focus in het onderzoek te krijgen.”
Onze toegevoegde waarde
Meer praktische inhoud. We zijn niet alleen onderzoekers, maar ook marketingstrategie-experts
Meer snelheid. Onderzoek is ons vak, we weten de weg in complexiteit
Overzicht en inzicht. Ons onderzoekproces heeft heldere stappen, zodat je constant weet waar je bent
Zekerheid. Wij werken op basis van fixed-fee.
GO! Total Branding werkt onder andere voor
Een aantal van onze onderzoeken
Wij beschikken over een brede portfolio aan onderzoeksvormen die elk tailor-made kunnen worden aangepast aan de onderzoeksvraag. Vaak hebben opdrachtgevers al een beeld welke vorm past bij hun vraag. Regelmatig is dat echter niet het geval of is zelfs de exacte onderzoeksvraag niet duidelijk. In dat geval ondersteunen wij bij de definitie van de vraag én de selectie van de meest passende vorm van onderzoek.
Positionerings-onderzoek
Maakt duidelijker waar kansen zijn in markten én hoofden van (potentiële) afnemers.
CareScan®
-onderzoek
Specifiek voor verpleeg- en verzorgingshuizen. Levert input voor zorgmarketing en strategie.
Klanttevredenheids-onderzoek
Tevreden klanten vormen de basis van stabiele inkomsten. Hoe tevreden zijn jullie klanten?
BrandLab®
In drijfzand met een marketinggerelateerd issue? BrandLab® is er speciaal voor het snel en onorthodox creëren van doorbraken.
BrandInsights®
Onze onderzoeksmethode die op een set van 7 internationaal gevalideerde variabelen reputatie én prestatie meet.
Open Space
(Onderzoeks-)vragen met een grote groep mensen oplossen? Met Open Space kan het! Ervaar de energie van èchte samenwerking!
Net Promotor Score
Aanbeveling indiceert toekomstig succes. Ons onderzoek naar NPS maakt duidelijk hoe de aanbevelingsscore van jouw organisatie is.
Zelf onderzoek doen?
Zelf doen? Natuurlijk kunnen organisaties onderzoek zelf doen. Soms kan het niet anders, bijvoorbeeld omdat budget ontbreekt om onderzoek professioneel te laten doen. Voor die gevallen geven wij graag tips. Bijvoorbeeld over een van de fundamentals van goed onderzoek: hoe maak ik een goede vragenlijst?