
Papier is mooi, maar marketing gaat pas werken door een uitgekiende marketingoperatie. Essentieel daarbij is dat het geformuleerde duurzame concurrentievoordeel in alles wat een organisatie, product of dienst is wordt getoond.
Inhoudsopgave
Marketingstrategie: van papier tot realiteit
Wat vaak wordt vergeten bij de implementatie van marketingstrategie is dat ook de operatie vanuit structuur moet gebeuren. Voor elk van de p’s moeten separate doelen, doelstellingen en strategieën worden geformuleerd en acties worden uitgevoerd. Activatie is dus niet alleen maar ‘knallen’ met communicatie, maar vraagt een operationeel plan en uitgekiende acties. Dat zorgt voor structuur, voorspelbaarheid en vooral: resultaten. Dat willen jullie toch ook?
Effectieve marketingoperatie vraagt antwoord op lastige vragen
Wat worden per marketing-‘p’ de ambities?
Welke segmenten en/of doelgroepen hebben prioriteit?
Hoe en wanneer gaan we de effecten meten?
Wat worden de substrategieën?
En dan zijn er nog de volgende zaken:
Te weinig interne capaciteit door bijvoorbeeld ziekte of zwangerschapsverlof
Te weinig interne ervaring met het schrijven van een operationeel marketingplan
Discussie over doelen en prioriteiten, zodat er niets gebeurt
De marketingoperatie wordt chaos omdat iedereen zich er mee bemoeit
Willem, manager Marketing Operations:
“Twee diensten die moesten worden geïntroduceerd. Een collega met zwangerschapsverlof. En dan moest er ook nog een nieuw operationeel marketingplan komen. Terwijl de druk nóg groter werd doordat het aantal orders achterbleef bij de verwachtingen. De vraag was hoe ik dat ging oplossen, want het moest niet alleen snel, maar ook goed.”
Onze toegevoegde waarde
Meer strategie in de operatie: wij zijn marketingstrategie-experts
Meer snelheid: de markten van nu hebben weinig geduld, Wij ook niet als het moet
Minder risico: wij werken in heldere stappen
Beheersbare kosten: wij werken op basis van fixed-fee
Wij werken onder meer voor: