Activeren

/Activeren
Activeren 2016-11-01T13:18:43+00:00

Sterke merken en dito marktposities gaan in toenemende mate over activatie van medewerkers. Het boeien, binden en motiveren van medewerkers neemt in de managementliteratuur weliswaar een belangrijke plaats in, maar de belangrijkste conclusies over deze onderwerpen worden door veel organisaties genegeerd:

  • Organisaties die zich bewust zijn van hun waarden (datgene dat ze belangrijk vinden, waarvoor ze staan) en hun identiteit, zijn op langere termijn veel succesvoller dan hun concurrenten.
  • Mensen zijn in toenemende mate op zoek naar zingeving in hun werk en in de organisatie waarbinnen ze werken. De reden: die zingeving wordt steeds minder geleverd door andere bronnen als kerk, politiek, verenigingen etc.
  • Medewerkers worden in mindere mate geboeid, gebonden en gemotiveerd door beloning.
  • Belangrijke factoren die de loyaliteit bij medewerkers wel beïnvloeden zijn ontwikkelingsmogelijkheden, uitdagende werkzaamheden en de bedrijfscultuur. De correlatie tussen beloning en loyaliteit is rond de 25%. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de correlatie tussen bedrijfscultuur en loyaliteit, die circa 45% bedraagt.
  • Mensen worden geboeid door verhalen en een groter, zinvol geheel waarvan ze deel uitmaken. Medewerkers ook.

Merkdenken als ankers voor motivatie

Merkdenken levert krachtige ankers op voor het boeien, binden en motiveren van medewerkers. Maar ook om iedereen in een organisatie in dezelfde richting te laten werken, aan een gemeenschappelijk doel. Waarom? Omdat een merk gaat over verbinding en focus. Gebruik je merk niet alleen als uithangbord, maar als bron van inspiratie en motivatie voor iedereen binnen je organisatie richting jullie gemeenschappelijke doel. Dat is wat wij doen als het gaat om Internal Branding. Onze aanpak is daarbij krachtiger en effectiever omdat wij  – anders dan gangbaar – ook gebruik maken van onder andere technieken uit NLP, Transactionele Analyse en Systemisch Werk (organisatie-opstellingen). Dat maakt Internal Branding een krachtig instrument bij en richting verandering in en tussen mensen.

Golden-circle-300x226 Activeren

Wat is jullie WHY?

Succes vraag vóór alles één ding: helderheid over de WHY van je organisatie. Wat drijft jullie?

GTB-moeder-kind-5-300x225 Activeren

Internal Branding

Maak van je merkidentiteit een bron van inspiratie, zingeving en samenwerking.

training-Internal-Branding-300x225 Activeren

Training Internal Branding

Leer praktisch in één dag hoe je Internal Branding in jouw organisatie aanpakt.

“Het is mijn vaste overtuiging dat geen organisatie zich kan handhaven of kan slagen zonder een waardensysteem”
Thomas Watson jr
Thomas Whatson jr