Activeren Activeren

Papier is mooi, maar marketing gaat pas werken door een uitgekiende marketingoperatie. Essentieel daarbij is dat het geformuleerde duurzame concurrentievoordeel in alles wat een organisatie, product of dienst is wordt getoond.

Marketingstrategie: van papier tot realiteit

Wat vaak wordt vergeten bij de implementatie van marketingstrategie is dat ook de operatie vanuit structuur moet gebeuren. Voor elk van de p’s moeten separate doelen, doelstellingen en strategieën worden geformuleerd en acties worden uitgevoerd. Activatie is dus niet alleen maar ‘knallen’ met communicatie, maar vraagt een operationeel plan en uitgekiende acties. Dat zorgt voor structuur, voorspelbaarheid en vooral: resultaten. Dat willen jullie toch ook?

Effectieve marketingoperatie vraagt antwoord op lastige vragen

  • Wat worden per marketing-‘p’ de ambities?

  • Welke segmenten en/of doelgroepen hebben prioriteit?

  • Hoe en wanneer gaan we de effecten meten?

  • Wat worden de substrategieën?

En dan zijn er nog de volgende zaken:

  • Te weinig interne capaciteit door bijvoorbeeld ziekte of zwangerschapsverlof

  • Te weinig interne ervaring met het schrijven van een operationeel marketingplan

  • Discussie over doelen en prioriteiten, zodat er niets gebeurt

  • De marketingoperatie wordt chaos omdat iedereen zich er mee bemoeit

Willem, manager Marketing Operations:

“Twee diensten die moesten worden geïntroduceerd. Een collega met zwangerschapsverlof. En dan moest er ook nog een nieuw operationeel marketingplan komen. Terwijl de druk nóg groter werd doordat het aantal orders achterbleef bij de verwachtingen. De vraag was hoe ik dat ging oplossen, want het moest niet alleen snel, maar ook goed.”

Onze toegevoegde waarde

  • Meer strategie in de operatie: wij zijn marketingstrategie-experts

  • Meer snelheid: de markten van nu hebben weinig geduld, Wij ook niet als het moet

  • Minder risico: wij werken in heldere stappen

  • Beheersbare kosten: wij werken op basis van fixed-fee

Wij werken onder meer voor:

Specifieke onderwerpen uit de praktijk waarbij wij kunnen helpen

verhaal-300x200 Activeren

Corporate story

Mensen willen geen producten en diensten, maar verhalen. Wat is jullie verhaal?

merkportfolio-300x200 Activeren

Productportfolio

Welke productportfolio voldoet in relatie tot doelen én klantwensen? En hoe ontwikkel je hem efficiënt?

sterktes-en-zwaktes-300x200 Activeren

Brandmanagement

Een merk hebben is één. Dat beheren en ontwikkelen is iets heel anders.

marktbewerking-Go-Total-Branding Activeren

Internal Branding

Maak van je merkidentiteit een bron van inspiratie, zingeving en samenwerking.

tekening-300x200 Activeren

Merk identiteit

Merken én organisaties beginnen bij identiteit. Wij maken hem helder en schrijven hem op.

Algemeen-pepers Activeren

Interim

We vertellen niet alleen hoe het zou kunnen. We kunnen het ook voor jullie doen. Wij werken als peper.