Effectief verbinding maken vraagt om één ding: dat mensen in elk geval weer willen kijken en luisteren. Naar jullie natuurlijk. Onderscheidend en relevant positioneren en die belofte waarmaken, daarom gaat het.

Marktbewerkings- of marketingstrategie

De kern van je marktbewerkings- of marketingstrategie is je duurzame concurrentievoordeel. Om dat te vinden, kun je het beste een pad volgen dat  strategische marketingplanning heet. Die route levert niet alleen een uitkomst op die rekening houdt met de markt waarin je opereert, maar ook met de mogelijkheden van je organisatie. Het vormt de ruggengraat van je marketingplan. Werken met strategische marketingplanning zorgt daarnaast voor structuur en dus voor grotere kans op uitkomsten die werken. En vooral levert het één ding op: rust. Dat willen jullie toch ook?

De ontwikkeling van marketingstrategie vraagt antwoord op lastige vragen

  • Wat is nu ècht ons duurzame concurrentievoordeel?

  • Welke positionering kan en past?

  • Heeft een merkstrategie meerwaarde?

  • Welke strategie kan onze organisatie aan?

Vijf zaken compliceren vaak nog eens extra

  • 1. Vaak ontbreken feiten als neutrale basis

  • 2. Kennis en ervaring zijn vaak onvoldoende

  • 3. Mensen worden het simpelweg niet eens.

  • 4. Marketingstrategie wordt gezien als iets van de marketingafdeling.

  • 5. Het proces is onbestuurbaar doordat iedereen zich er mee bemoeit

Marlies, marketingmanager:

“De verschillende beelden en botsende meningen zorgden keer op keer voor vertraging en energieverlies.
De vraag die ik mezelf stelde: “moest ik als marketingverantwoordelijke mezelf midden in de vuurlinie plaatsen als
procesbegeleider of juist inhoudelijk meedoen voor het beste resultaat?”

Onze toegevoegde waarde

  • Meer inhoud: wij zijn marketingstrategie-experts

  • Meer snelheid: we zijn ervaren procesbegeleiders

  • Minder risico: wij werken in heldere stappen

  • Lagere kosten: wij werken op basis van fixed-fee

Marketingstrategie: twee markten

Het ontwikkelen van een aanpak voor marktbewerking doen wij voor allerlei organisaties en markten. Omdat de kern van ons werk daarbij hetzelfde blijft: klanten helpen bij analyse en het vinden van mogelijkheden. Twee markten vragen vaak onze hulp.

z-300x200 Positioneren

Zorgmarketing

Ook in de zorg wordt concurrentie de norm. Een zorgmarketingstrategie vormt daarbij een onmisbaar handvat.

citymarketing-300x200 Positioneren

Citymarketing

Citymarketing beperkt zich vaak tot slogans. Wij richten ons op het ècht beïnvloeden van ruimtelijk gedrag van stakeholders.