Inhoudsopgave
Wel behoefte aan een goede strategie, maar geen tijd?
Vragen of discussie over marketing strategie, branding of positionering? Regelmatig komen we ondernemingen of organisaties tegen die worstelen met vragen over essentiële vraagstukken op dit soort gebieden. Maar die geen tijd of geen behoefte hebben aan lange(re) trajecten, maar wel aan kwalitatief goede marketingstrategie of branding. Ze willen snelheid en scherpte en vroegen ons: kan het nou niet anders? En het kan zeker anders, omdat wij vinden dat vooral ook marketingplanning sneller moet.
BrandLab®: snel marketingproblemen oplossen
Voor hen hebben we de BrandLab® ontwikkeld. Een nieuwe, snelle manier én kostenefficiënte manier om issues en oplossingen rond marketingstrategie, branding of positionering scherp in beeld te krijgen. En marketingproblemen oplossen. Het realiseren van een doorbraak in een zeer korte tijd is het doel van de BrandLab®.
BrandLab®: werkwijze
Marketingproblemen – of scherper: problemen bij marketingstrategie, branding of positionering – snel oplossen? Bij het werken in de BrandLab®:
- Doen we een telefonische intake.
- Komen teams naar ons toe in plaats van wij naar hen.
- Leggen ze hun probleem – soms letterlijk in de vorm van sheets of onderzoek – op tafel of laten iets zien in powerpoint of online.
- Gaan we gezamenlijk het probleem te lijf via een vaste structuur, waarbij onze kennis en ervaring, onze modellen én het internet (en zeker ook sociale media) de groep helpen. De groep laat zich helpen door de crowd.
- Is er een harde deadline van 4 uur om het probleem op te lossen of een aanpak te ontwikkelen om het wèl op te lossen.
Wat kun je verwachten in de BrandLab®?
- Snelheid
- Scherpte en verdieping, of het nu gaat om marketinganalyse, marketingstrategie, branding of positionering of over andere onderwerpen die tot onze expertise behoren.
- No-nonsense feedback van ons en een scherpe discussie met elkaar
- Perspectief vanuit andere markten en branches.
Wat gebeurt er ná de BrandLab®?
In principe niets. De afspraak beperkt zich tot de duur van de sessie. Vraagstukken over marketingstrategie, branding of positionering vragen vaak méér tijd en discussie. Maar dat is expliciet niet de bedoeling van de BrandLab®, waarbij vooral focus en snelheid het doel zijn.
Voorbeelden waarbij de BrandLab® onder meer goed heeft gewerkt
- Een directieteam van een verzekeraar met issues rond cultuur en internal branding.
- Een Business Development Team uit de advocatuur met een vraag over markanalyse.
- Een Startup in de voedingsmiddelen met een vraag over branding.
- Een directieteam uit een financiële instelling met een vraag over positionering
- Een marketing-team uit een IT-bedrijf met een concept-plan over merkportfolio.
- Een HR-team van een instelling in de gezondheidszorg met een discussie over HR en branding.