Een e-book over citybranding sluit aan op een trend. Citymarketing en citybranding worden steeds populairder. Ze zijn één van de antwoorden op de noodzaak van gemeenten om zich te onderscheiden richting (potentiële) inwoners, bedrijven, toeristen, studenten, maar ook financiers of subsidiegevers. Een gemeentelijk profiel loont. Als dat profiel tenminste onderscheidend, relevant, haalbaar en houdbaar is.
Toch zijn citymarketing en citybranding vaak flinterdun en bestaan uit niet meer dan een slogan. Terwijl zichtbaar is dat:
- De ambities van ambtenaren én bestuurders vaak huizenhoog zijn en de resultaten van citymarketing en citybranding daarbij ver achterblijven, als er überhaupt doelen worden gesteld en gemeten.
- Citybranding vaak de identiteit, de ziel van de gemeente waarop de branding betrekking heeft, uit het oog verliest en daardoor geen binding heeft met de realiteit en geen kader. Wat past en wat past daarbij niet?
- Citymarketing- of citybranding-trajecten meestal niet strategisch worden aangepakt, maar 'uit de heup', zijn gedreven door middelen én het idee dat er vooral één ding moet komen: een slogan.
Een E-book over citybranding: hoe pak je het succesvol en gestructureerd aan?
De vraag is: hoe pak je citybranding dan wèl succesvol aan via een gestructureerde, inzichtelijke, voorspelbare route met de grootste kans op meetbare resultaten?
Het E-book ‘De Derde Fase. Een nieuwe visie op citybranding en het bouwen van een sterk gemeentelijk merk‘ geeft niet alleen een heldere visie op Brand Based City Management – de derde fase van citymarketing – maar ook tips voor strak procesmanagement richting een sterk gemeentelijk merk.
Vul je naam en -emailadres in in onderstaand formulier en je kunt het E-book direct GRATIS downloaden via de rode link die verschijnt onderaan deze tekst! Veel leesplezier! We horen graag je vragen of opmerkingen (06-515.61.404).