I-Amsterdam-3-1024x486 Training citybranding

In de training citybranding leer je hoe je jouw gemeente onderscheidend neerzet ten opzichte van de concurrentie, zowel op strategisch als op tactisch en operationeel niveau. 

Citybranding wordt steeds populairder, zowel bij grote steden als bij kleinere gemeenten. Want bijvoorbeeld nieuwe bewoners en ondernemers houden of aantrekken is in veel gemeenten onderwerp van gesprek en actie. En jij wilt toch ook succesvol zijn als je er mee aan de slag gaat?

Alleen: hoe geef je citybranding handen en voeten? In de training citybranding leer je concreet via welke stappen je een gemeentelijk merk bouwt dat resultaten oplevert en zijn wortels in de gemeenschap heeft. 

In de training citybranding leer je op een gestructureerde manier hoe je enerzijds een merk definieert en neerzet (als je aan het begin van het proces staat). Maar ook hoe je vervolgens jaarlijks verder bouwt op deze basis. Maar bovenal leer je hoe je wegblijft bij irreële doelstellingen en ambities en vooral: hoe je rekening houdt met wat past bij jouw gemeente of beter gezegd: bij zijn merkidentiteit.

De maximale groepsgrootte van de training citybranding bedraagt 10 mensen.

Doelgroep van de training citybranding

  • (aspirant-) wethouders, beleidsadviseurs,  ontwikkelaars, adviseurs marketing en/of communicatie binnen gemeenten.

Resultaat

  • Je leert citybranding plaatsen in de context van gemeentelijke ontwikkeling en planning. 
  • Je leert de belangrijkste argumenten om wel of niet met citybranding aan de slag te gaan en de eisen en randvoorwaarden die dat vraagt.
  • Je leert het begrippenkader rond citybranding. 
  • Je leert werken met de zeven stappen van de strategische cyclus van citybranding.
  • Je leert werken met de vijf stappen van de tactisch/operationele cyclus van citybranding.

Programma van de training citybranding

Deel 1. Citybranding: waarom?

  • De entrepreneurial city en het waarom van citybranding.
  • Het antwoord van gemeenten.

Deel 2. Het gemeentelijk merk

  • Citymarketing en de keuze voor een merkstrategie.
  • Uitgangspunten en randvoorwaarden.

Deel 3. De strategische cyclus

  • Wat is de strategische cyclus van citybranding en hoe werk je er mee? Van strategische analyse tot en met strategische monitoring.

Deel 4. De tactisch/operationele cyclus

  • Wat is de tactisch/operationele cyclus van citybranding en hoe werk je er mee? Van tactisch/operationele analyse tot en met tactisch/operationele evaluatie.

Deel 5. Organisatie van het gemeentelijk merk

  • Hoe organiseer je gemeentelijk merkmanagement? Welke vorm past bij jouw merk en zijn context?

Duur

Een dag, van 10.00 tot 17.00 uur

Kosten

De prijs van de training positionering bedraagt 299 Euro per persoon, exclusief 21% btw. Dit is inclusief:

-Lunch (broodjes)
-Werkboek

Docenten

140310-foto-LinkedIn-Smidswater-150x150 Training citybranding

dr. Peter Pot MBM heeft citybranding-trajecten uitgevoerd in een groot aantal gemeenten in binnen- en buitenland. Hij werkte onder meer voor KPN, Meavita, ARA en Total Identity en is Principal Consultant van Go! Total Branding, een adviesbureau voor marketing- en merkstrategie. Hij heeft ervaring als docent bij de SRM, de EURIB en de Universiteit Leiden.

Data

Interesse in de training citybranding? Kijk in onze kalender wanneer de eerstvolgende training wordt gegeven. Bel bij vragen direct met Peter (06-515.61.404) of vul als je wilt reserveren onderstaand formulier in. Wij nemen dan contact met je op.

Het is natuurlijk mogelijk interne trainingen voor colleges van B&W of afdelingen van gemeentes te verzorgen. Deze kunnen worden aangepast aan specifieke behoeften qua inhoud of duur van de training.

Direct inschrijven voor de training Citybranding?

Het inschrijven voor een workshop, training of masterclass bij Go! Total Branding is gemakkelijk. Vul onderstaand formulier in en je inschrijving komt automatisch binnen bij ons secretariaat. Binnen 24 uur ontvang je een bevestiging van je aanmelding. Heb je vragen, laat het ons weten!

Voornaam
Achternaam
Organisatie
Straat en huisnummer
Postcode
Plaats
E-mail
Bevestig E-mailadres
Telefoonnummer
Datum Training
Aantal deelnemers
Factuuradres: straat en huisnummer
Factuuradres: postcode
Factuuradres: plaats