Inhoudsopgave
Markten zijn overvol en vragen keuzes
In de training positionering leer je hoe je jouw bedrijf, product of merk onderscheidend neerzet ten opzichte van de concurrentie. Vaak hebben bedrijven een mooi product of merk, maar onvoldoende traffic, aandacht of verkoop. De markten anno nu zijn overvol en vragen om scherpte en keuzes. En vooral: om onderscheidend vermogen. Alleen een unieke breinpositie bij (potentiële) afnemers maakt dat jouw product, dienst of merk wèl succesvol is. Maar hoe creëer je die? In de training positionering leer je concreet via welke stappen je je product, dienst of merk ècht onderscheidend in de markt zet.
Hoe zet je effectieve stappen richting een onderscheidende positie?
In de training Positionering leer je onder meer hoe het menselijk brein werkt als het gaat om het maken van keuzes. Het begrip categorisatie speelt daarin een centrale rol. Maar natuurlijk ook hoe je op basis van deze kennis effectieve stappen zet om jouw merk een onderscheidende positie te geven met behulp van strategieën die werken in de praktijk van positionering. En niet te vergeten: hoe je daarbij rekening houdt met de grenzen van je merkidentiteit of organisatie-identiteit.
De maximale groepsgrootte van de training positionering bedraagt 10 mensen. De training gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen.
Doelgroep
- (aspirant-) Ondernemers, (product-)managers en -ontwikkelaars, adviseurs marketing en/of communicatie.
Resultaat
- Je kunt onderscheid maken in de verschillende niveaus van positionering en maakt kennis met positioneringstrategieën uit de praktijk
- Je kunt je eigen positie èn die van concurrenten in beeld brengen op basis van relevante keuzes voor uw klant
- Je weet wat voor mogelijkheden er zijn als het gaat om positionering en in welke gevallen wat werkt.
- Je weet welke positionering past bij de identiteit van je product/dienst/merk.
- Je bent concreet aan de slag gegaan met eerste vingeroefeningen voor de positionering van je product, dienst of merk.
Programma van de training positionering
Markten en breinen staan méér dan ooit onder druk
- Hyperconcurrentie, competitie en surpetitie
- Consequenties voor bedrijven: faalratio’s en chaotics
- Antwoorden die werken én niet werken
Het menselijk brein
- Over hoe ons brein werkt en selecteert en wat de relevantie hiervan is voor positionering.
Positionering
- Wat is het? Wat heb je er aan?
- Definitie en ontwikkeling
- Principes en criteria
- Positionering en identiteit
Jouw positie vinden
- Hoe je de positionering van jouw product, dienst of merk en andere in beeld brengt.
Positioneringsstrategieën, kernpropositie en messaging
- Wat zijn de belangrijkste positioneringsstrategieën?
- Hoe bepaal je wat voor jouw merk werkt
- Kernproposities en messaging
- Monitoring en positioneringsmanagement
Duur
Een dag, van 09.00 tot 16.00 uur
Kosten
De prijs van de training positionering bedraagt 599 Euro per persoon, exclusief 21% btw. Dit is inclusief:
-Lunch (broodjes)
-Werkboek
Docenten
dr. Peter Pot MBM heeft positioneringstrajecten uitgevoerd in een groot aantal organisaties. Hij werkte onder meer voor KPN, Meavita, ARA en Total Identity en is Principal Consultant van Go! Total Branding, een adviesbureau voor marketing- en merkstrategie. Hij heeft ervaring als docent bij de SRM, de EURIB en de Universiteit Leiden.
Data
Oegstgeest – vrijdag 22.03.2024 VOL
Oegstgeest – vrijdag 24.05.2024
Oegstgeest – dinsdag 10.09.2024
Oegstgeest – vrijdag 29.11.2024
Interesse in de training positionering? Bel bij vragen direct met Peter (06-515.61.404) of vul als je wilt reserveren onderstaand formulier in. Wij nemen dan contact met je op.
Direct inschrijven
Het inschrijven voor een workshop, training of masterclass bij Go! Total Branding is gemakkelijk. Vul onderstaand formulier in en je inschrijving komt automatisch binnen bij ons secretariaat. Binnen 24 uur ontvang je een bevestiging van je aanmelding. Heb je vragen, laat het ons weten!