Papier is mooi, maar marketing gaat pas werken door een uitgekiende marketingoperatie. Essentieel daarbij is dat het geformuleerde duurzame concurrentievoordeel in alles wat een organisatie, product of dienst is wordt getoond.
Inhoudsopgave
Marketingstrategie: van papier tot realiteit
Wat vaak wordt vergeten bij de implementatie van marketingstrategie is dat ook de operatie vanuit structuur moet gebeuren. Voor elk van de p’s moeten separate doelen, doelstellingen en strategieën worden geformuleerd en acties worden uitgevoerd. Activatie is dus niet alleen maar ‘knallen’ met communicatie, maar vraagt een operationeel plan en uitgekiende acties. Dat zorgt voor structuur, voorspelbaarheid en vooral: resultaten. Dat willen jullie toch ook?
Effectieve marketingoperatie vraagt antwoord op lastige vragen
En dan zijn er nog de volgende zaken:
Willem, manager Marketing Operations:
“Twee diensten die moesten worden geïntroduceerd. Een collega met zwangerschapsverlof. En dan moest er ook nog een nieuw operationeel marketingplan komen. Terwijl de druk nóg groter werd doordat het aantal orders achterbleef bij de verwachtingen. De vraag was hoe ik dat ging oplossen, want het moest niet alleen snel, maar ook goed.”
Onze toegevoegde waarde
Wij werken onder meer voor: