Effectief verbinding maken vraagt om één ding: dat mensen in elk geval weer willen kijken en luisteren. Naar jullie natuurlijk. Onderscheidend en relevant positioneren en die belofte waarmaken, daarom gaat het.
Inhoudsopgave
Marktbewerkings- of marketingstrategie
De kern van je marktbewerkings- of marketingstrategie is je duurzame concurrentievoordeel. Om dat te vinden, kun je het beste een pad volgen dat strategische marketingplanning heet. Die route levert niet alleen een uitkomst op die rekening houdt met de markt waarin je opereert, maar ook met de mogelijkheden van je organisatie. Het vormt de ruggengraat van je marketingplan. Werken met strategische marketingplanning zorgt daarnaast voor structuur en dus voor grotere kans op uitkomsten die werken. En vooral levert het één ding op: rust. Dat willen jullie toch ook?
De ontwikkeling van marketingstrategie vraagt antwoord op lastige vragen
Vijf zaken compliceren vaak nog eens extra
Marlies, marketingmanager:
“De verschillende beelden en botsende meningen zorgden keer op keer voor vertraging en energieverlies.
De vraag die ik mezelf stelde: “moest ik als marketingverantwoordelijke mezelf midden in de vuurlinie plaatsen als
procesbegeleider of juist inhoudelijk meedoen voor het beste resultaat?”