Nieuws

/Nieuws
Nieuws2016-11-01T13:18:52+01:00

Tips voor positionering: op weg naar een unieke breinpositie

By |maart 8th, 2013|Categories: categorisatie, positionering|Tags: , |

  Tips voor positionering zijn juist in tijden van economische tegenwind zinnig, omdat er steeds meer twijfel is bij de effectiviteit van merken. En terecht, want merken kosten méér dan merkloze artikelen – zowel voor merkeigenaren [...]

Positionering en beleving: zet geur, geluid en tast in!

By |januari 15th, 2013|Categories: Branding, categorisatie, Keuzeproces, Marketing strategie, neuromarketing, positionering, Profileren, Profilering|Tags: , , , , , , , , , |

  De verwarming een paar graden hoger zetten in discotreinen voorkomt veel ellende in het openbaar vervoer. Probleemjongeren vallen in slaap in plaats van vernielingen aan te richten of zich agressief te gedragen.  Het verspreiden [...]

Vijf tips voor méér omzet en winst met je winkel

By |december 17th, 2012|Categories: brand management, Branding, Groundswell, Marketing, positionering, social media strategie|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , |

  Recentelijk sprak ik met een groot aantal winkeliers in het kader van een opdracht. Onverwacht kwam het niet, maar ik schrok van het negatieve beeld dat ze met me deelden. Dalende omzet, dalende klantentrouw [...]

Reshoring: het label ‘Made in Holland’ opnieuw uitvinden

By |december 10th, 2012|Categories: Branding, Keuzeproces, Marketing, Marketing strategie, positionering|Tags: , , , , , , , , , , |

  Offshoring naar lage lonen landen zoals China of India: in de afgelopen decennia is het steeds normaler geworden voor bedrijven in de strijd om concurrentievoordeel. Toch is er sprake van een tegenbeweging door ontwikkelingen [...]

Twitter: drie redenen waarom aantallen volgers er niet toe doen

By |september 17th, 2012|Categories: brand management, Groundswell, Marketing strategie, positionering, social media strategie|Tags: , , , , , , |

Sociale media lijken vaak vooral om één ding te gaan: aantallen. Vooral bij Twitter gaat het in het nieuws bij herhaling om de enorme aantallen volgers van mensen als Lady Gaga, Madonna of  in Nederland Armin [...]

Storytelling: we zoeken geen producten, maar verhalen

By |september 12th, 2012|Categories: storytelling|Tags: |

  Storytelling krijgt duidelijk minder aandacht vergeleken met de hoeveelheid tijd en geld die bedrijven investeren in nieuwe producten en diensten. De vraag is wat dat oplevert. Markten worden steeds voller, omdat internet het mogelijk maakt [...]

De macht van de massa

By |september 6th, 2012|Categories: brand management, Branding, cultuurverandering, Groundswell, internal branding, Marketing, Open space, Organisatiecultuur|Tags: , , |

  Je zou het niet zeggen als je met name Republikeinse politici in de VS aan het woord ziet, maar in de VS hebben ze het al jaren door: het management van bedrijven ziet maar [...]

De vijf kenmerken van betrokken medewerkers

By |augustus 15th, 2012|Categories: cultuurverandering|Tags: |

Cultuurverandering is hot! Onlangs gaven we een presentatie bij een grote dienstverlener waarmee het niet al te lekker gaat. “We hebben een cultuurprobleem, kom eens praten met ons MT hoe we daarin verandering brengen”, was [...]

Internal branding: maak energie los in je organisatie!

By |juni 19th, 2012|Categories: brand management, Branding, Gamma, internal branding, Organisatiecultuur|Tags: , , , , |

  Elke keer als ik bij de Gamma in Leiden-Noord ben valt het me op: ik kom bij een grote, zo niet massale bouwmarkt. Maar toch geven vrijwel alle medewerkers me het gevoel dat ik [...]

Brand management: stiefkind in de marge

By |juni 19th, 2012|Categories: brand management, Branding, Groundswell, Marketing|Tags: , , , , |

Over brand management wordt veel geschreven, maar in de praktijk is brand management een stiefkindje dat idem wordt behandeld in organisaties. En dat moet echt anders. Simpelweg omdat de manier waarop het meestal gebeurt, niet [...]

Weet u al hoe het ZMOT van uw klanten er uit ziet?

By |juni 19th, 2012|Categories: Branding, Groundswell, Keuzeproces, Marketing, ZMOT|Tags: , , , , |

  Het lijkt de open deur van de eeuw, maar bij marketing is het wel handig te weten hoe consumenten eigenlijk kiezen. Maar kijk eens kritisch naar marketing en communicatie in het algemeen en het [...]