Blogs

Blogs2019-05-10T22:03:31+01:00

Internal branding – maak energie los in je organisatie!

Elke keer als ik bij de Gamma in Leiden-Noord ben valt het me op: ik kom bij een grote, zo niet massale bouwmarkt. Maar toch geven vrijwel alle medewerkers me het gevoel dat ik een goede bekende ben. Niet omdat ik nou elke week langskom, al zijn er weken geweest waarin dat wel gebeurde. En ook niet omdat ik elke week bakken complimenten of gebak uitdeel. Hoewel ook dat is gebeurd. Nee, het zit hem in iets anders. Ze geven me collectief het gevoel dat ze erg goed weten [...]

Brand management: stiefkind in de marge

Over brand management wordt veel geschreven, maar in de praktijk is brand management een stiefkindje dat idem wordt behandeld in organisaties. En dat moet echt anders. Simpelweg omdat de manier waarop het meestal gebeurt, niet meer aansluit op de werkelijkheid anno Nu, die wordt gedomineerd door het sociale web. De Groundswell regeert. Brand management wordt vaak genoemd als essentieel voor het succes van het merk. Maar in de praktijk is het vaak een stiefkindje, dat leeft in de marge van organisaties. Dat is niet opvallend, als we kijken naar wat [...]

Weet u al hoe het ZMOT van uw klanten er uit ziet?

Het lijkt de open deur van de eeuw, maar bij marketing is het wel handig te weten hoe consumenten eigenlijk kiezen. Maar kijk eens kritisch naar marketing en communicatie in het algemeen en het lijkt er verdacht op dat het keuzeproces van consumenten niet echt vaak een rol speelt in de overwegingen van marketeers. Commercials van Deutsche Bank gericht op ondernemingen, waarbij het vooral gaat om hoe goed Deutsche Bank is. Commercials over inlegkruisjes waarbij ik de dames in mijn omgeving in hysterische lachkrampen zie schieten. En niet omdat [...]

Ga naar de bovenkant